• Friday, September 12, 2008

    Ashford: Tempat Membeli Belah


    Emmmmmm cak!!! Bertemu lagi... posa ke ari ni?
    ADA sekali dua kami ke Ashford ni tapi tak pernah tulis pun pasal tempat ni. Ni sama lah macam Swindon designer outlet. Kiranya tempat ni murah la sikit dari yang di jual di London nu, walaupun brand yg sama. Barangan yang ada kat sini boleh aku ketegori kan sebagai intermediate lah. Macam jenama next, gap, m&s dan sebagainya. Kalau yang kat Bicester Village tu yang mahal mahal, yang selalunya malas nak jenguk sebab dah tahu tak berapa nak mampu!


    Ni lah Ashford, kedai2 dia membentuk oval dengan parking space di tengah2. Bumbung macam khemah red indian daaa....
    Kami ke sini pun bukan ada tujuan nak membeli apa apa, cuma mencari mana tempat nak keluar dr kesesakan kota London. Hampir 2 jam juga memandu ke sini. Kat UK ni pada org yg besa besa ja macam kami ni memang lebih selesa bershopping jika di banding di mesia. Sebab apa tau? Sebab kat sini, kita buleh try baju ka, kasut ka, ikut suka tanpa ada salesgirls yang menyibuk mengekor ikut belakang. Ya lah, kadang2 harga barang2 tu mahal dan kita pun tahu kita tak mampu nak beli, tentu kita rasa macam segan. Kat sini kasut ka baju ka yang rega beratus ratus pound pun ko try lah sesuka hati 3-4 pasang, pastu kalau tak mo beli (nak beli duet ja tak cukup! hehehe), letak saja balik di rak nya. Tak kisah pun.


    Mummy berkenan dgn pokok bunga tu, terus bergambar....

    Kakak posing apa tatau???

    Kakak share ice cream ngan adik, mmmmm... buat daddy terliur saja lah!
    Cerita pasal beli barang ni kan... aku ada satu cerita yang terkena kat batang hidung aku, tapi aku rasa lucu. Dulu masa aku memula datang UK ni memang kitorang bajet giler. Ya la ada duit £300 ja dlm poket. So kebanyakan baju aku, aku beli kat Primark. Primark ni kedai murah la senang cakap. Takdak jenama punya kedai tapi bukan barang second hand, elok elok. La ni pun kami masih membeli barang2 di Primark ni. Tak jadi hal lah.
    Cerita ni terjadi masa aku ngan mummy (masa ni masih berdua lagi) nak ke kedai cina Oriental City. Masa tu tak tahu jalan, so kami mintak lah sorang kakak ni tunjukkan jalan. Memandangkan kami baru kat sini, so kakak ni begitu ethusiatic sekali menceritakan kedai2 atau tempat tempat di sepanjang jalan. Nak jadi cerita, dalam perjalanan tu kami lalu depan kedai Primark kat Kilburn dan kakak ni begitu excited sekali & terus cakap:
    "Haaa, yg nii Primark... banyak jual baju kat sini. Ni kira macam tempat orang yg tak mampu la..."
    Uik! nak tersedak aku, hahahaaa.... Mana tak nya, jaket yang aku pakai masa tu memang aku beli kat kedai tu pun! Mummy pun cuma mampu senyum2 je... kami tak terkata apa, lawak sungguh rasanya. Bila balik rumah kami gelak giler giler, hahahahaaa... tempat orang tak mampu katanya... waaaakakakakaa... sian aku, ahak!
    Jangan pulak ada yg pandang serong pada kakak ni, dia cuma describe kan tempat itu sahaja. Dia pun tatau aku pakai baju Primark, kalau tau mesti dia tak cakap camtu, ke bila aku yg pakai baju tu, terus baju tu nampak mahal? hahahaaa... perasan!


    Kakak seronok berlari2 dlm terowong....

    Pastu menjerit kaki terceluih dan tersangkut, ahak...

    Adik main wheel apa ntah ni...

    Pastu, weeeeeeeeeee.... naik papan gelonsor, hahahaaa... best adik?
    Masa kat Ashford ni kami banyak habiskan masa kat playground dia. Kakak begitu lah excited sekali, ke hulu hilir sampai tak mau balik. Adik pun syok juga. Last last sekali terpaksalah umpan aiskrim. Itu pun jenuh memujuk, suka beno lah kakak dapat ke playgound. Pada hal bukan dia main apa sangat, dia suka berlari sana sini di celah celah anak mat salleh yg lain. Dah berjaya memujuk kakak, apa lagi, kami balik lah. Sesapa yg nak shopping raya boleh lah fikirkan tempat ini. Parking murah, £1 = 4 jam.

    Wokeh semua... posa elok elok naaa....


    Salam.


    **** ** ****

    9 Comments:

    Anonymous Anonymous said...

    Abg ancik sekeluarga=apa khabar??? selamat berpausa... seronok ke kat ASHFORD...

    9/13/2008 4:05 am  
    Blogger afid said...

    datang nak conteng2 je..hehe sedapnye kakak mkn eskrem..:)

    9/15/2008 1:38 am  
    Anonymous Anonymous said...

    Hehehehe... Aku dok bayangkan masa akak tu citer pasal Primark tu, ko tengah minum Teh O Ais...
    Kalau tersedak kene kat muka dia, camne la kot ek..??

    Weiii... jadi ke ko balik bulan sebelas ni???

    9/15/2008 2:45 am  
    Anonymous Anonymous said...

    salam ziarah dari bumi Dublin.. jemput2lah ke blog hamba.. :)

    9/16/2008 3:08 am  
    Blogger asr said...

    Abg ancik: Selamat berposa. Seronok tengok Nabila & Haziq bermain kat playground di Ashford tu.

    Afid: Conteng la, no hal. Ko buat la aiskrim pos sini...

    Teh o Ais: Siap sedialah bentang karpet merah kat aepot ya... ahak.

    jhazkitaro: Salam. Dah jenguk blog ko. Banyak kisah & pic menarik... nanti aku jenguk lagi.

    :)

    9/19/2008 9:29 pm  
    Anonymous Anonymous said...

    anak² aku kalo jumpak playground pun payah nak balik! pantang lepaslah kiranya...

    9/20/2008 12:02 am  
    Blogger DBI said...

    pi beli baju rayer ker???

    9/22/2008 6:53 am  
    Blogger Sue.Aleen said...

    bro,
    aku ada award nak kasi ko..
    sila claim... hehehe...

    9/22/2008 7:10 am  
    Blogger asr said...

    Suealeen: Bebudak begitu lah... ada dress code ke nak pi claim award tu? hehee... thanks though...

    dbi: Tak, baju raya tahun ni Malaysia mari... yabedabeduu...

    9/22/2008 2:20 pm  

    Post a Comment

    << Home