• Monday, July 21, 2008

    Merdeka Bowling Tournament 2008

    BULAN Merdeka bulan depan, tapi kat sini aktivitinya sudah bermula dimulakan dengan pertandingan Bowling. Pihak penganjur kali ni dah memberikan notis lebih awal so untuk kali ni dapatlah kami turun praktis sebelum petandingan. Pun begitu score dan performance aku pada hari tournament tersebut sekadar ceria di dalam gundah, hahahaa...


    Time praktis... apakah strike mummy???

    Antara ladies yg turun, samada yg mengambil bahagian atau yg memberi sokongan kepada pasukan pilihan.

    Kali ni dengan notis yg lebih awal, ternyata membawa lebih banyak penyertaan dari tahun sebelumnya meskipun pertandingan yg awalnya dicadang berlangsung jam 1 tghr telah tertunda pd jam 6 ptg. Rata rata yg hadir penuh semangat kesukanan dan lebih mendebarkan bila tengok mereka hadir dgn menjinjing bola bowling sendiri... huhuhu... gerunnn!!!

    Peserta dari MSD yang berpakaian seragam... wah, hebat!

    Yg ni pulak, peserta yang takde pakaian seragam... wah, kesian...

    Seperti biasa pihak penganjur membahagikan peserta kepada kumpulan masing2 dan terdapat 10 lane yang bertanding. Setiap pasukan/lane di wakili oleh 3 orang peserta. Setelah di beri beberapa kali practice throw, penganjur tidak berlengah2 lagi. Merdeka Bowling Tournament 2008 pun dibuka & dirasmikan gelanggangnya dengan balingan mantap dari isteri kepada Datuk High Commissioner of Malaysia, Datin Munah. Tepukan dan sorakan kian bergema dan rasa berdebar terus melingkar ke segenap urat saraf, chewaaaah... tapi apasal? Sebabnya lepas balingan mantap Datin Munah tu, adalah giliran aku daaaa.... aku kali ni telah di letakkan sepasukan dengan Datin Munah dan Azahari. Mummy memula rasa macam nak masuk, tapi last last mummy decided untuk duduk2 sahaja memberi sokongan padu bersama dgn adik yg celik matanya & kakak yg tgh membuta.


    Datin Munah, balingan pertama penuh bergaya...

    Daddy punya turn pulak.... macam senget je, huhuhuuu....

    Seperti biasa format pertandingan adalah 3 game dan pelbagai hadiah telah ditawarkan. Highest score men/women, highest accumulative score men/women dah hadiah untuk group dan ada sesetengah hadiah sampai ke tempat ke-5. Selain itu bagi yg tidak menang apa2 hadiah diberikan pula cabutan bertuah, 4 cabutan semuanya. Sungguh bagus penganjur prihatin terhadap mereka yg dtg memeriahkan acara. Mungkin lain kali, para isteri/suami, pegawai atau sesiapa sahaja rakyat mesia yg dtg memberi sokongan yg melepasi had dewasa 17 tahun boleh dimasukkan dalam senarai cabutan bertuah ini. Kasi lebih meriah sikit. Amacam?

    Pom pom gurls... tengkiu... to-che... arigato...

    Score aku yg ceria di dalam gundah itu sungguh lah menghampakan jadi untuk itu tak payah lah aku tulis berapa scorenya ya, hahahaaa. Pun begitu sekalung tahniah aku ucapkan kepada Azahari dan Datin Munah yang telah menggondol hadiah tempat pertama highest score kategori lelaki dan wanita. Clap! clap! clap! Mereka berdua juga telah berjaya menempatkan diri dalam 3 peserta terbaik juga untuk kategori lelaki dan wanita bagi mata keseluruhan individu. Dengan kemenangan mereka ini, maka dengan tak semena-mena telah meninggikan purata total score bagi sorang lagi peserta dari lane 6. Eh, sapa pulak sorang lagi dari lane 6 ini? Siapa lagi, kalau bukan.... akuuuuuuuuuuu!!! hahahahaa.... dengan kata lain, walaupun score hampeh, dapat jugaklah aku hadiah kerana menang dalam kategori best group. Alhamdulillah, takdelah aku balik tangan kosong... hahahahaaa, nampak sangat materialistik? Ye ke? taklah... tak dapat pun tak pe, dah dapat... terima kasih saja lah ya... ya beda beduu....


    Aku dapatttt, aku dapatttt!!! hahahaaa... menerima hadiah dari isteri Deputy High Commisioner of Malaysia, Dr. Musrifah Sapardi.
    Juara berkumpulan Merdeka Bowling Tournament 2008: Aku, Datin Munah & Azahari.
    Dah dapat hadiah, jom kita balik, hahahaaa....

    Nampaknya sekali lagi pihak penganjur telah berjaya melangsungkan pertandingan ini. Meehun yg dibekalkan pun sedap. Dengar ceritanya mungkin ada satu lagi pertandingan bowling dalam bulan 10 ni, untuk apa, aku tak tahu. Sama sama kita nantikan pengumumannya, kalau tidak... maknanya tunggu tahun depan saja lah. Yang berjaya tahniah sekali lagi, yg tak berjaya... praktis la kuat sikit lain kali!
    Hahahahaaaa.....

    ********

    Dalam perkembangan lain kami juga menerima tetamu dari Penghulu kat Edinburgh nuuu... ahak. Siapa lagi kalau bukan Faizi n family. Nabila seperti biasa, sangat tak boleh kalau Faizi menegurnya, tapi nasib elok dia mau main bersama dgn Farah & Ariana. Adik biasalah ke hulu hilir tak kira orang nak main ke tak dgn dia. Mummy pun berpeluang menonton teater buat pertama kali bersama dgn Ijan. Diorang pilih teater The Sounds of Music, bess kata mummy, kalau ada peluang nak tengok lagi, cerita Phantom of the Opera pulak... ahak.


    Kakak suka lah ada geng... masing2 tgh kusyuk tuuu...

    Seperti biasa, tetamu di paksa bergambar sebelum pulang...
    Wokeh itu ja lah. Sampai ketemu lagi...
    .

    Zaaaaaaaaaaaasssss!
    .

    **** ** ****

    4 Comments:

    Blogger indera kencana said...

    Huuuiiiihhh... habaq hang!!
    Dalam dok berprestasi "ceria dalam gundah" tu pon boleh jadik champion, kalo dikasi Anabolic steroid tah lagu mana la kot naa..??
    Silap-silap mau runtuh bowling alley tu kot...

    (Jom kita buat liposuction sama-sama, nak? ihik)

    7/23/2008 2:55 am  
    Blogger indera kencana said...

    Lupa nak cakap..
    Pujian pada Puan Lina (wife engkau la) atas hiasan dan kemasan rumah yang sangat cantik. Memang cantik sungguh. Tahniah la..
    (Oppp.. oppp... Daddy jangan perasan ye!!. Pujian itu ditujukan khas utk Puan Lina saja)

    7/23/2008 3:04 am  
    Blogger Sue.Aleen said...

    aku suka main bowling (or any kinda sports, aku akan cuba)!!!
    kakak + the geng tu menulis & mewarna ke, ke menconteng buku macam anak aku?

    7/23/2008 5:43 am  
    Blogger asr said...

    Indera: Tak perlu steroid2... kalau dah terror tu, mesti dapat hadiah punya. Ayo, statement berani mati, hahahahaaa.... buat pa nak buat lipo, camni baru seksi, ahak! PUAN Lina senyum ja diatas pujian ENCIK Indera itu.... :)

    Suealeen: Diorang tengah mewarna tu, kalau menconteng dia buat kat kusyen, sofa dan dinding, haruuuu...

    7/23/2008 3:53 pm  

    Post a Comment

    << Home