• Tuesday, May 30, 2006

    Kau Kunci......

    Masih ingat lagi pd lagu berhantu RAMLAH RAM Juara Lagu 1988? Yeaaahhhh apa lagi kalau bukan lagu Kau Kunci Cintaku (Dalam Hatimu). Sedap lagu tu kan? Hehehee...
    [Ramlah Ram - aku try cari baju yg dia pakai masa juara lagu yg ada lampu lip lap tu, tapi tadak la...]
    Insiden yang berlaku pada kami baru baru ni terus mengingatkan aku pada lagu tu. Sebabnya sekitar tahun yg sama Majalah Lawak Ujang telah recycle tajuk lagu Ramlah Ram ni dengan tajuk yg baru, iaitu... Kau Kunci Pintu (Aku tak leh masuk) wakakakaka...

    Dan apa yg berlaku pada kami baru baru ini pula ialah...
    KAMI KUNCI PINTU, KAMI TAK LEH MASUKKK!!! huarrgghhhh!!! Tension!!!!!!
    Sian Nabila... dah siap tapi dok berlegar kat lobby je... apa yg nak dikesalkan, sudah nasib badan...

    Kisahnya camni. Pada satu hari cuti tu aku pun teringin lah nak bawak family aku berpicnic kat Queens Garden. Hajat hati nak lepak2 kat taman yg banyak bunga rose tu. Pastu guling2 cam cita hindustan. hehehe... So kami pun bersiap2 la kan... Jam dah pukul 4 ptg... cuaca pun canteeek sangat. Memang elok la kalau berpicnic ni.

    Bekal pun dah pack termasuklah pisang, buah pear, air nescafe & tikar, pastu ingat nak tapow kueteaw makan kat sana. Bila semua dah ready, aku pun tolaklah stroller Nabila keluar rumah dulu. Tapi sebaik sahaja wife aku keluar dan pintu rumah ditutup...
    "Kunci!!!!!????" aku bertanya separuh menjerit pada wife aku. Wife aku pun terpinga2 la... sebab dia ingat aku dah bawak kunci rumah... Alamak!!! dan kami pun terkunci diluar rumah...
    [rumah yg terkunci tu kat 5th floor no. 282!!!]

    Memula tu aku ingat nak pegi juga ke Queens Garden tapi bila pikir punya pikir eloklah aku cari jalan buka pintu tu dulu. Tambahan pulak hari tu hari cuti dan kedai banyak yg tutup. Last2 aku terpaksa panggil locksmith untuk datang. Kami pun apa lagi tunggu la kat lobby flat aku tu... Janjinya 1 jam... tunggu punya tunggu tak jugak2 dia datang. Naik boring & naik letih. Nabila pun dah meragam dok dlm stoller dia. Apa lagas... akupun terus bentang tikar kat depan lift rumah aku tu dan ber'picnic' la kami kat situ...

    Alahai Nabila... baring2 depan lif saje la ya... isk, isk!!! kasihaaannn... dah macam pelarian la pulak!

    Nasib baik la beg yg ada susu Nabila tu ada bersangkut kat stroller dia tu, sempatlah bancuh susu satu round untuk dia. Org yg masuk, lalu lalang pun pelik... isk takde ke tempat lain yg decent sikit untuk berbaring2 aksi hindustan ni? ha... lantak la... aku tak peduli dah! Aku pun ngan selamba-land nyer menangkap gambar kami anak beranak... jd tak le kami rasa masa berlalu...

    Susah beno nak tangkap sendiri gambo2 ni... asyik senget benget.. ni 2 keping je yg oke sikit center nya.

    Bila dah lama sgt aku call lagi locksmith tu dan yg hampehnya dia kata dlm record dia takde report tentang rumah aku! Cisss! So dia buat report baru dan stengah jam kemudian barulah mamat tu sampai. Kami pun lega sampai terlupa nak snap gambo aksi tengah bukak pintu. Kalau tak boleh jugak masuk dlm blog ni kan? hahaha....

    Bila dah selesai, jam dah pukul 6.30ptg. Mmm... cuaca yg memula terang dan panas pun dah mula bertukar mendung. Pastu hujan. Nabila pun mengantok semacam terus lena... Kena kansel la hajat nak ke Queens Garden tu... tengok lah nanti.. bila ada rezeki kami sampai la tu... tapi bunga rose ada lagi ke dak masa tu tak tau la... Masa makan malam tu wife aku cakap "mungkin ada hikmahnya kejadian hari ni..." hehehe... ye kot... aku jimat duit parking £8!

    Oke la.. nak layan lagu Ramlah Ram jap! bye...


    hahaha...

    **** ** ****

    10 Comments:

    Blogger Dwen said...

    hihihi... lenkali letak la kunci bawah fire extinguisher ke, kat tempat sampah kat tepi pintu tu ke... kunci spare... senangla sket hhehehe...

    5/31/2006 3:57 am  
    Blogger smms said...

    Aku rasa entry blog kau yang ni paling dramatik sekali.. kesian kat nabila kena picnic kat luar rumah je. kalau dia tahu mesti dia claim balik punya. Pengalaman kau tu mengingatkan aku pasal kunci aku jugak. Kunci ada satu je..kalau jadi macam kau aku tak tahulah nak duduk mana pasal aku tak de tikar macam kau tu...he.he..he..

    5/31/2006 7:40 am  
    Blogger asr said...

    Dwen: Tak sangka lak nak jadi camtu sebab ada kunci sorang satu. Dah tetulis di luh mah fuz la tu... hahaha...

    Mozak: Tu la pasal... sedang ada orang berGUMBIRA di warwick catle shakespear hometown dan semua bagai... kami lak dok tercongok depan lift rumah sendiri!Btw kalau ko pun terkunci bg tau aku nanti aku kasi pinjam tikar... hahaha

    5/31/2006 12:09 pm  
    Anonymous Anonymous said...

    hihihi....tak dpt ke queens grd kat lift grd pn jadi le ye...
    ciannye tapi tak pe le ade jg experience dok picnic kat situ.
    Gambar nampak happy je....

    Persoalan.....
    Mana lebih jimat...bayar parking ke bayar kat mamat locker tu...

    HEHEHEHEHEHEHE

    6/01/2006 10:12 am  
    Blogger asr said...

    kak oji... memula muka tension, pastu dah lama2 rasa kelakar la pulak... terus hepi2 tangkap gambo.

    tentang soalan tu pulak... hehehe... tak leh bagi tahu kat sini. Nanti kita bisik2 kat tepon yer... hahaha.

    6/01/2006 3:05 pm  
    Anonymous Anonymous said...

    mana kak oji sanggup bayo : mamat locker £120 atau bayo parking £8.....? hehehehe....

    6/02/2006 4:08 pm  
    Anonymous Anonymous said...

    hehehe......
    mahalnya..kalau tukar ngan duit kat cni dah brapa tu...giler... gilerrr...

    6/05/2006 9:20 am  
    Blogger Dwen said...

    tak bukak bukak lagi kuncinya ek? heheheh... (cakap org, blog aku pun tak hapdet lagi heheh)

    6/08/2006 5:08 am  
    Blogger asr said...

    ada masalah dengan blog la. Xleh nak update sbb xleh upload gambo. Dlm 1-2 hari ni kalau dah oke adalah updatenyer... Buat masa ni... SIARAN TERGENDALA!

    6/08/2006 10:34 am  
    Anonymous Anonymous said...

    [url=http://firgonbares.net/][img]http://firgonbares.net/img-add/euro2.jpg[/img][/url]
    [b]to buy the software update, [url=http://firgonbares.net/]buy discount software[/url]
    [url=http://firgonbares.net/][/url] educational software price discount software sales
    windows xp service pack 3 [url=http://firgonbares.net/]coreldraw 8 templates[/url] list of educational software
    [url=http://firgonbares.net/]lcars for windows vista[/url] software for academic research
    [url=http://firgonbares.net/]office software[/url] discount on microsoft office
    for purchase of software [url=http://firgonbares.net/]the oem software[/b]

    11/20/2009 11:47 am  

    Post a Comment

    << Home