• Monday, December 17, 2007

    Aku Dah Ada Beras

    Sabtu lepas kami sempat ke Galeria. Galeria ni macam shopping kompleks la. Sepanjang aku dok sini tak pernah lah kami ke situ walaupun dah beberapa kali jugak kami lalu kawasan ni. Memandangkan sekarang ni dah sejuk, so kami pun carilah indoor punya tempat. Teruslah Galeria ni menjadi pilihan. Lepas zohor je kami pun bertolak. Mmm... bila masuk dalam tu bess jugak. Bangunan dia simple je tapi susunan kedai dia di kiri kanan dan ruang pejalan kaki yg luas, amat sesuailah untuk kami yg kena tolak 2 push chair ni. Masa kami pi ni dah ada diskaun sana sini, maklumlah mat salleh dah nak krismas. So kalau nak shopping Aidil Adha pun buleh lah jugak...

    Masuk2 bergambar dulu...
    Tema galeria ni: you feel lika a star. Memang banyak lampu lip lap kaler purple pun. So kalau tengok macam star la rope nyer pun. Lagu satu yg buat kita rasa macam star, ialah kita buleh berbelanja lebih sikit kat sini. Sebabnya kebanyakan kedai2 dia merupakan factory outlet. Especially kasut memang banyak choices-nya, tapi mungkin lah sedikit off season. Tapi org macam kami ni bukan kira sangat, murah dan menarik, ambik! Lepas ni nampaknya tak yah lah kami ke Swindon yg jauh tu lagi. Sebab kalau beli pun barang2 yg sama ja. Yg ni lebih dekat dan convenient. Parking cuma £2 whole day.


    Suka beno kakak tengok giant star tu...
    Pun begitu bukan takde kedai yg jual barang yg mahal2. Ada, cuma tak lah semahal barang2 berjenama cam burberry ke tods ke apa ka? Kalau ada pun kami just lalu je, masuk pun macam nak tak nak je. Kang pakai beg mahal2 tapi bukak dalam ada 10 rengget ja... camna??? huhuhu haru... Lagi pun kalau nak pi tempat2 camtu baik ke Bicester Village. Tunggu la lepas krismas ni, melambak melayu kita buleh jumpa kat situ. Alhamdulillah, kaya kaya melayu sekarang ni kan?


    Pemandangan dr tingkat atas, 2 tingkat ja galeria ni...
    Seperti biasa kami lebih lama lepak makan2 minum2. Jalan ala kadar dan pastu kami pun balik. Kami memang recommend lah tempat ni especially kalau nak cari kasut anak yg murah2. Provided jangan lah cerewet nak jenama itu ini. Tengok lah... len kali kami mungkin akan ke mari lagi.


    Meh rasa Napoli Spagetti yg tawaq hebiaq & prawn mayo sandwich yg yummy...
    Dalam perkembangan lain, adik ipar aku baru je selesai kenduri kawinnya. Kami tak dapat balik, tapi dari perbualan talipon ari tu, waduhhh meriah bunyinya ya. Dan hari ni baru lah kami dapat menatap gambo2 majlis kenduri tu, memang ramai nampaknya. Tahniah Dwen & Ani ya. Dengar nya siap berduet karaoke lagi... lagu apa ntah diorang nyanyi aku lupa la... Aku dah penah dengar Dwen nyanyi, sedaaaappp sikiiiiiit je dr sora aku. So boleh bayang kan tak? hahahaa... Patut nyanyi lagu my heart! Baru romantik, tapi kalau off key banyak sangat habis tetamu kena heart attack! hahaha... melawak ja.


    Merpati 2 sejoli...
    Memandangkan inilah satu satunya adik ipar aku yg dah menikah, so aku nak bagi tau lah yg sekarang ni aku dah ada beras, eh biras... Aku dah ada biras. Ya, aku dah ada biras. Dari kejauhan ni kami doakan agar Dwen & Ani akan selamat berbahagia sampai ke syurga. Moga di kurniakan anak2 yg comel sihat soleh & solehah. Amin.
    Labbaikallah humma labbaik...
    Last but not least... Selamat menyambut Hari Raya Aidil Adha kepada semua yg sudi jenguk jenguk ke mari. Semoga yg pergi menunaikan Haji pulang dengan pengalaman dan pahala yg berganda. Moga mabrur haji nya dan semoga kita pula akan berpeluang mengunjungi rumah Allah satu hari nanti.
    .
    Insya-Allah...
    .

    **** ** ****

    4 Comments:

    Anonymous Anonymous said...

    Aku macam terbingung-bingung sikit (err.. bukan memang ye ke??? :P)bila engkau cakap engkau dah ada beras. Mula2 aku ingat engkau kat sana makan roti je. Kendian tu aku teringat lak entry engkau pasal nasi lemak tu. Aku cakap, "Eh tu bukan buat dari beras ke..??".

    Wahhhh.... tahniah la dapat biras. Lepas ni kalau berkumpul satu keluarga, takde le engkau sorang je berstatus "Abang Hyppo". Dah ada hyppo yang baru. Tahniah pada Ina sebab dapat "Adik Hyppo".

    Hyppo = Ipor = Ipar
    (Bahasa aku ler tu.. hehehehe)

    12/18/2007 3:37 am  
    Blogger mrdanmrsnadzri said...

    Salam asr dan kak lina,
    tahniah...dan selamat hari raya aidil adha...

    12/18/2007 2:39 pm  
    Blogger asr said...

    Jantan Kaberet: Thanks. Ko tentulah dah banyak beras, berguni2aku agak, hahahaaa...

    Mr & Mrs Nadzri: Tengkiu. Kami ingat nak beraya ke blog korang, tapi dah tak bleh masuk lah, huhuhuu... pasai pa tatau?

    12/19/2007 5:20 pm  
    Blogger mrdanmrsnadzri said...

    Salam asr,
    sorry byk2 sbb blog terpaksa tutup sementara...jd nak minta email nie boleh tak??nie email saya mar_melaka@yahoo.com

    12/20/2007 1:57 pm  

    Post a Comment

    << Home